TÜM HABERLER

Sektördeki 20. yılını İstanbul’da Haziran ayında açtığı ilk mağazasıyla taçlandıran Makro, yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde mağazalar zincirine Ankara, Bolu ve Kayseri’de açtığı yeni mağazaları ekleyen Makro, son olarak İstanbul’daki 2. mağazasını müşterilerin hizmetine sundu. Ramazan’a özel lezzetleri ve İftariyelik Masa’larını yeni mağazalarına da taşıyan Makro, 12 ilde 150 mağazaya ulaştı. 

 

Anadolu’da başlayan perakende yolculuğunu bugün ulusal marka statüsüyle sürdüren ve uluslararası marka olma yolunda ilerleyen Makro, sektördeki 20. yılını ardı ardına açtığı yeni mağazalarıyla kutluyor. Haziran’da İstanbul’daki ilk mağazasını açarak şehirdeki market anlayışına yeni bir soluk getiren Makro, Ramazan ayının hemen öncesinde Kayseri, Ankara, Bolu ve İstanbul’da yeni mağazalarını müşterileriyle buluşturdu.  

Halkın yoğun ilgi gösterdiği yeni mağaza açılışlarında, Ramazan ayını yeni mağazalarla karşıladıkları için mutlu olduklarını dile getiren Makro Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör sözlerini şöyle sürdürdü: “Ramazan ayı boyunca daha fazla müşterimize daha fazla noktada tüm gıda ürünlerini en uygun fiyatlarla sunuyor olacağız. Yeni mağazalarımız da dâhil olmak üzere tüm Makro’larda müşterilerimizi Ramazan’a özel geleneksel lezzetlerin yanı sıra çeşitli sürpriz ve yenilikler bekliyor.”  

İstanbul’daki Karadağlar’a Makro tabelası

Ankara’da 82 mağazaya sahip Makro, geçen Temmuz’da şehirde yeni bir mağaza daha açtı. Kardelen ilçesine açılan ve yaklaşık 700 metrekarelik bir alana sahip olan mağazada 18 personel hizmet veriyor.   Aynı tarihlerde Songör ailesinin memleketi Kayseri Develi’de açılan Makro ise 1045 metrekarelik hizmet alanına ve 35 personele sahip.

Makro’nun 150. şubesi ise Bolu’ya açıldı. Bolu Dağı tünel girişinde High Way AVM’de açılan Makro, 2150 metrekare alanda 35 personelle hizmet veriyor.

Geçen Haziran’da Güneşli’de açtığı ilk İstanbul mağazasının ardından Makro şehirdeki ikinci mağazasını İkitelli’ye açtı. Daha önce Songör ailesinin Karadağlar adı altında hizmete sunmuş olduğu mağaza, artık Makro adı altında müşterilerini ağırlayacak. 730 metrekarelik mağazada 25 personel çalışıyor. İstanbul’daki diğer 6 Karadağlar marketleri de önümüzdeki günlerde Makro tabelası ile hizmet vermeye hazırlanıyor.    

Yeni mağazalar yolda…

Mağazalar zincirine her geçen gün yeni halkalar ekleyen Makro, önümüzdeki günlerde de yeni mağazalar açmaya hazırlanıyor. Rekor bir hızla mağaza sayısını artıran Makro, yakında Antalya Konyaaltın’da , Yozgat Sorgun’da, Konya Bosna’da  ve Samsun yeni  mağazalarını müşterilerinin hizmetine sunmaya hazırlanıyor. 

“Makro 5 yılda 450 mağazaya ulaşacak”

2011 sonuna kadar Türkiye genelinde 170 mağazaya ulaşmayı hedefleyen Makro’nun 2023 yılı büyüme hedefi Türkiye’nin 1 numaralı perakende markası olmak. Açtıkları yeni mağazalarla istihdama katkı sağlamanın ve uygun fiyata kaliteli hizmeti müşterilerle buluşturmanın gururunu yaşadıklarını belirten Makro Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör gelecek hedeflerini şu şekilde özetliyor: “Önümüzdeki 5 yılda yatırım bütçemizi 500 milyon TL’ye, 150 olan mağaza sayımızı 450’ye yükseltmek için çalışıyoruz. Bugün yılda 70 milyon müşteriye hizmet veriyoruz, bu sayıyı 5 yılda 250 milyona çıkarma hedefindeyiz. 4 bin 350 çalışan ile Türkiye’de istihdamda 39. sıradayız. 5 yılda istihdamımızı 15 bine çıkarmayı planlıyoruz.”