TÜM HABERLER



MAKRO MARKET VE P&G, KÜTÜPHANE YENİLEME PROJESİ İLE
YENİ NESİLLERE KİTAP OKUMA BİLİNCİ AŞILAYACAK

 

Makro Market ile P&G, eğitime destek vermek üzere önemli bir sosyal sorumluk projesine imza atıyor. “El Ele Verelim, Kütüphanelerimizi Yenileyelim” projesi kapsamında P&G ve Makro Market, Türkiye genelinde ihtiyacı olan okulların kütüphanelerini yenileyecek.

İlköğretim okullarındaki çocuklara kitap okuma alışkanlığı kazandırmayı hedefleyen proje kapsamında, yılda 3 okulun kütüphanesi yeniden oluşturulacak, kütüphanesi olmayan okullar için özel kitaplık alanları kurulacak.

Makro Market ve P&G “El Ele Verelim, Kütüphanelerimizi Yenileyelim” projesini bir törenle başlattı. Demetevler İlköğretim Okulu’nda yenilenen kütüphanenin açılışına; Milli Eğitim İl Müdür Kamil Aydoğan, P&G Dış İlişkiler Direktörü Hayrünnisa Aligil ve Makro Market Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör katıldı.



‘Minik adımlarla dev proje…’

Açılış töreninde bir konuşma yapan P&G Dış İlişkiler Direktörü Hayrünnisa Aligil, şirket olarak iyi bir kurumsal vatandaş olmak için çabalarını sürdürdüklerini söyledi. Bu amaç doğrultusunda projeleri değerlendirdiklerini ve sosyal sorumluluk projeleri içinde yer almaktan gurur duyduklarını ifade eden Aligil, “Öğrenciler, tatil sonrası okula döndüklerinde yenilenen kütüphaneleri ile eğitime başlayacak. Yarıyıl tatili dönüşünde yenilenen kütüphane ve yüzlerce yeni kitapla karşılaşacaklar. Onları sevindirecek bu sürprizimizle, çocuklarımıza kitap okuma alışkanlığı kazandırarak, minik adımlarla büyük işler başarmayı hedefliyoruz.”

P&G’nin markaları ve çalışanları ile bugün ve gelecek nesillerde dünya tüketicilerinin yaşamlarını iyileştirecek üstün kalite ve değerde ürünler sunmak için çalıştığının altını çizen Aligil, sözlerini şöyle sürdürdü: “Tüm dünyada faal olan ve her yıl 50 milyon çocuğumuzun hayatında fark yaratan “Yaşa, Öğren ve Başar Yardım Platformu” kapsamında P&G Türkiye olarak uzun soluklu ve önemli sosyal sorumluluk projelerine imza atıyoruz. Bu platformun amaçları; çocukların hayata sağlıklı başlamaları, eğitim olanaklarına erişmeleri ve yaşamsal beceriler kazanmalarıdır. ‘Elele Verelim, Kütüphanelerimizi Yenileyelim’ projesi ile de yılda 3 okulun kütüphanesini yenileyerek, çocuklarımızın hayatlarına bir katkımız bulunsun istedik.”

‘Çocuklar geleceğimizdir’

Proje ortağı Makro Market Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör de P&G ile böyle bir projenin altına imza atmanın haklı gururunu yaşadıklarını belirtti. “Eğer dünyanın daha iyi bir yer olmasını istiyorsak, daha rahat çalışabileceğimiz, daha huzurlu yaşayabileceğimiz bir ortam istiyorsak hem bireysel hem de kurumsal olarak sorumluluklarımız olduğunu unutmamalıyız” diyen Songör, projeyi de bu kapsamda değerlendirdiklerini kaydetti.

Yılda 3 okulun kütüphanesini yenilemeyi hedeflediklerini belirten Songör projeye ilişkin olarak şunları söyledi:

“Elele Verelim, Kütüphanelerimizi Yenileyelim” projesi, bizim için de çok önemli. Makro Market olarak 1991 yılında Ankara’da kurulduk. 20. yılımızda biz büyüdük, büyürken tüketicimize de katkımız olsun istedik. P&G ile birlikte yürüttüğümüz bu proje de bunlardan biri. Çocuklarımız geleceğimizdir. Onların hayatlarını minik de olsa değiştirebiliyorsak ne mutlu bize.”



P&G Hakkında

1837 yılında kurulan ve bugün 127 bin çalışanı ile dünyanın 80’den fazla ülkesinde faaliyet gösteren P&G; markaları ile günde 4 milyar kez dünya tüketicileriyle buluşuyor. 1987 yılında faaliyet göstermeye başlayan P&G Türkiye ise Kafkasya, Orta Asya Cumhuriyetleri içine alan bölgenin merkezi konumunda. Türkiye’de Alo®, Ariel®, Ace®, Fairy®, Orkid®, Prima®, Pantene®, Head & Shoulders®, Blendax®, Rejoice®, Koleston®, Ipana®, Oral-B®, Max Factor®, Olay®, Pringles®, Duracell®, Gillette®, Permatik® ve Braun® gibi güvenilir ve kaliteli markalardan oluşan güçlü bir portfoye sahip olan P&G’nin kendi kategorilerinde lider 25 markası bulunuyor. Tüm dünyada faal olan, her sene 50 milyon çocuğun hayatında fark yaratan “Yaşa, Öğren ve Başar” Yardım Platformu kapsamında P&G Türkiye uzun soluklu ve önemli sosyal sorumluluk projelerine imza atıyor. P&G ve P&G’nin markaları ile ilgili daha detaylı bilgi için www.pg.com.tr sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Makro Market Hakkında

1991 yılında Ankara’da kuruldu. 2007 yılına kadar Ankara ve Kırıkkale’de büyümeye devam eden Makro Market , aynı yıl Ankara Nazar marketlerini satın aldı. 2007 yılının Ekim ayında Türkiye Genel Afra Alışveriş Merkezlerini satın alarak ulusal bir zincir olma yolunda önemli bir adım attı. Yeni illerde gerçekleştirdiği satın almalarla büyümeye devam eden Makro Market, 2008 yılının Ağustos ayında Kayseri’de faaliyet gösteren Ofis-Evim Mağazaları’nı da satın aldı. Ankara’da büyüme çalışmalarına devam eden Makro Market 2009 yılının Ekim ayında yine Ankara’da faaliyet gösteren Vipaş Alışveriş Merkezleri’ni satın aldı. 2009 yılında tüm dünya ile beraber ülkemizde de yaşanan ekonomik krize rağmen Makro Market yatırımlarına devam etti.

2010 yılında bulunduğu illerde mağaza sayısını arttıran Makro Market bölge müşterileri tarafından samimiyetle karşılanıp kabul gördü. Bu durum Makro Market’in bulunduğu illerde daha fazla yatırım yapmasını sağladı. Mağaza sayılarının illerde artması bölge müdürlüklerinin kurulmasını ihtiyaç haline getirdi. Ankara, Konya, Kayseri, Samsun ve Antalya Bölge Müdürlükleri oluşan ihtiyaç çerçevesinde açıldı.


Türkiye’nin en büyük perakende markası olmayı hedefleyen Makro Market, 2009 yılı itibariyle Fortune Dergisi’nin yaptığı araştırmada tüm kamu ve özel kurumlar içinde ülkemizin en büyük 95. firması olarak yerini aldı. Aynı araştırmada perakende sektöründe Türkiye’nin en büyük 6. firması, İstihdamda da 39. firması olarak sıralamada yer aldı. Makro Market A.Ş. bugün itibariyle ;
5 ilde 5 Makro Alışveriş Merkezi, 10 ilde 136 Makro Market Mağazası 4350 personeliyle hizmet vermektedir. Makro Market ile ilgili daha detaylı bilgiyi için www.makromarket.com sitesini ziyaret edebilirsiniz.