TÜM HABERLER

Makro Market olarak, özellikle manav reyonunda karşılaştığımız iade oranının yüksekliği ve israf gibi sorunların üstesinden gelmek için mağazalarımızda OUTLET MANAV reyonları kurduk. Böylece müşterilerimiz için de fiyat çeşitliliğimizi arttırarak, günümüz rekabetçi koşullarında yenilikçi olmanın ve inovasyonunun önemini göstermiş olduk.

 

Mağazalarımızda müşterilerimizin beğenisine sunduğumuz outlet meyve-sebze reyonlarında büyük ilgiyle karşılaştık ve bu uygulamayı sürekli hale getirmeyi planlıyoruz. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın Şeref Songör de, işletme maliyetlerini düşürmek, daha verimli çalışmak ve karlılığı arttırmaya yönelik pek çok proje geliştirdiğimizin altını çizdi. Bundan yola çıkarak mağazalarımızda satılan meyve ve sebzede iade oranını düşürmek, israfı önlemek ve aynı zamanda fiyat çeşitliliği sağlamak amacıyla outlet manav reyonu oluşturduğumuzu vurguladı. Marketlerde en fazla fire verilen ürün grubunun meyve ve sebze olduğunu söyleyen Songör, meyve ve sebzede standart bir fiyatın bulunmadığına da dikkat çekti. Tüketicilerin bir yandan kaliteyi ön planda tutarken bir yandan da fiyat ucuzluğu beklentisinde olduğunu anlatan Songör şunları söyledi:

“Perakende sektöründe hem kaliteyi yakalamak, hem fiyat endeksli olmak, hem de fiyat rekabeti yapabilmek gerekiyor. Biz mağazalarımızda meyve ve sebzeyi seçtirerek satıyoruz. İnsanlar geliyor ve istedikleri ürünü alıyor. Her el değdiğinde de üründe ister istemez deformasyonlar oluşuyor. Ondan sonra bir usta tarafından tezgahın yeniden elden geçirilmesi gerekiyor. Sonuç olarak meyve ve sebzeler, yaşayan ürünler olduğu için, hata oluşturma riski daha yüksek. Biz de mağazalarımızda bu soruna bir çözüm getirmek istedik. Ürün zaten kasayla geldiği anda bir kalite ve kalibre çalışmasından geçerek tezgaha konuyor. Bu çalışmayı daha titiz olarak yapalım ve çıkacak ürünleri de %50 indirimli satalım dedik. Bunun için de manav reyonlarımızda, ayır bir “outlet manav” bölümü oluşturduk. Bu fikir de ilk andan itibaren çok tuttu ve müşterilerimizin yoğun ilgisiyle karşılaştık. Çünkü bu reyona kesinlikle, yenmeyecek durumdaki ürünleri koymuyoruz. Outlet manav reyonundaki ürünlerimiz, kalibre olarak standartın dışında ve çabuk tüketilecek kıvama gelmiş olan ürünler. Zaten çabuk tüketilmesi gerektiğini de müşterilerimize belirtiyoruz.” Outlet manav reyonuyla beraber meyve ve sebze satışlarımızın arttığını da sözlerine ekleyen Şeref Songör, iade oranlarının da neredeyse sıfıra kadar indiğini söyledi.

Ayrıca bu uygulamayla, tezgahten meyve-sebze alan Makro Market müşterileri, çok daha kaliteli ve dayanıklı ürünlerle karşılaşıyor. Bu uygulamadan sonra Makro Market’in tezgahtaki ürün satışlarında %31 ile %37 arasında bir artış meydana geldi. %7 oranında olan iade oranları ise %1,7’ye kadar indi. Ayrıca outlet reyonundaki satışların başlamasıyla beraber, genel olarak meyve ve sebze satışlarımızda %10’a varan bir artış meydana geldi. Sonuç olarak Makro Market’in meyve ve sebze fiyatları da inmiş oldu. Artık daha kaliteli ürünler daha uygun fiyatlarla Makro Market müşterilerine ulaşıyor. Bu uygulamayla kaliteli ürün isteyene hizmet, uygun fiyat isteyene ise çeşit imkanı sağlanıyor. Aynı zamanda israf minimum düzeye iniyor ve milli ekonomiye de katkı sağlanmış oluyor.

Bu uygulamanın bir benzerini unlu mamuller reyonunda da uygulayan Makro Market’in bu reyondaki amacı da israfı önlemek. Müşterilerimizin her zaman sıcak ekmek talebi olduğunu belirten Şeref Songör, belirli miktarda sıcak ekmeğin her zaman rafta bulunması gerektiğinin önemini vurguluyor. Pasta ve börek gibi unlu mamullerde de durumun aynı olduğunun altını çizen Songör, şöyle devam ediyor: “Hangi saatte ne kadar müşteri gelecek, bilmiyoruz. Bazen talep çok oluyor bazen de ürünler elimizde kalıyor. Bu sefer rafta stok oluşuyor ve ürün soğuyup bayatlıyor. Biz de müşterilerimize her zaman taze ve sıcak mamul sunabilmek için “minimum vakitlendirme” adını verdiğimiz bir uygulama gerçekleştiriyoruz. Bir saatlik aralıkta sattığımız en düşük ekmek miktarı kadar sıcak ekmeği hazır tutuyoruz. Talep fazla olur ve ekmek sayısı azalırsa, 17 dakika içerisinde tekrar sıcak ekmek çıkarıyoruz. Dolayısıyla müşterilerimiz, ne zaman gelirlerse gelsinler sıcacık ekmek bulabiliyorlar.”

İnovasyon çalışmalarına büyük önem veren bir perakende zinciri olarak, bu çalışmalarımız sonucunda mağazacılıktaki lojistik hizmetini en iyi maliyetlerle sağlayan gruplardan biriyiz. Makro Market olarak, minimum maliyetle hizmet üretmeye devam ediyoruz ve bu yolla hem müşterilerimize daha uygun fiyatlı ürünler sunuyoruz, hem karlılığımızı arttrıyoruz hem de rekabetçi olma imkanı yakalıyoruz.