TÜM HABERLER
SEKTÖRÜN VAZGEÇİLMEZ REYONLARINDAN KIRTASİYE ….

Makromarket 2007 yılı Okul Alışverişine Nasıl Hazırlandı…

Her üründe olduğu gibi kırtasiyede de süreç ürün alımıyla başlar. Okul kırtasiyesinde alım tamamen bölgesel yapılmak zorundadır. Çünkü her okul kendi listesini oluşturur ve her okulun listesinde değişik marka ürünler bulunur. Biz öncelikle mağazalarımızın çevresindeki okulları ziyaret ederek listelerini ve hangi tarz ürünlere ağırlık vereceklerini öğreniyoruz. Buna göre de alımımızı bölgesel olarak yapıyoruz. Genel olarak bilinen markaların dışındaki ürünleri hangi okullar istiyorsa o bölgedeki mağazalarımızda satışa sunuyoruz.

Okulların açılmasıyla birlikte kırtasiye alışverişi doruk noktaya çıkar. Bizim görevimizse tam bu dönemde müşterilerimizin rahat alışveriş yapmasını sağlamaktır. Bunun için mağazalarımızda kırtasiye reyonlarını geniş tutuyoruz, kasa ve personel takviyesi yapıyoruz. Birbiriyle bağlantılı ürünlerin yan yana sergileyerek müşterilerimizin alışverişini kolaylaştırıyoruz. Ürün teşhiriyle ilgili yerleşim planları oluşturuyoruz ve mağazalarımızda bu plana göre teşhir ve tanzim çalışmaları yapıyoruz.

Perakende sektöründe artık satış artırıcı kampanyalar hayatımızın bir parçası oldu. Bizde 200 YTL kırtasiye alışverişi yapan müşterilerimize 30 YTL değerinde anında hediye sepeti veriyoruz. Bunun yanında tekstil ve ayakkabı reyonlarımızda da ürün alımlarına çeşitli hediyeler veriyoruz. Hedef müşterilerimize hem ürün hem de fiyat avantajlarımızı; 400 bin tirajlı Makronomi indirim bülteniyle, TV ve radyo reklamlarıyla ilan ediyoruz. Kırtasiye reyonunda sattığımız ürünlerin fiyat ve kalite yapısı ile ilgili her şeyin net olması ve kafa karıştırıcı hiçbir ürünün olmaması için kilo ile değil adetle satıyoruz. Makromarket olarak Ürün çeşitliliği, ürün kalitesi, uygun fiyat, rahat ve hediyeli okul alışverişi için doğru adres olmaya çalışıyoruz.